uppdatering efterfrågad

jag var inne på vår hemsida och såg att någon klagat över den dåliga uppdateringen här på bloggen. jag tror egentligen att stiltjen beror på att vi träffas så himla ofta och pratar av oss så att vi glömmer av att det kanske finns andra som är intresserade av att läsa vad som egentligen försiggår på träningar och i laget i allmänhet.

först av allt vill jag göra tummen upp för årets serie som fräschats upp med inte mindre än 6(!) nya lag. eneby, smedby, norrköping, ljungby, ormaryd samt värnamo. några av dessa är ju nygamla motståndare för oss, och några är för oss totalt okända.
ett annat plus är att alla verkar kunna slå alla i årets serie. efter de tre gågna spelomgångarna är det inget lag som har full poäng. detta efter dagens matcher där värnamo spelade 2-2 mot enby. smedby vann över landsbro med 3-1 och mariebo fick se sig besegrade av vimmerby som annars inlett serien svagt. själva spelar vi inte förrän imorgon borta mot ormaryd.
ormaryd har ju alltid varit lite av ett "hatobjekt" för egen del när man spelade i gnosjö spirits färger, men numera har jag en positiv känsla när man tänker på ormaryd, detta beror förmodligen på att vi i husqvarna har "stulit" två av deras bästa, och förmodligen revligaste, spelare. Lena och Madde.  detta leder mig osökt in på nästa punkt av min topplista. Lena är äntligen tillbaka efter sin korsbandsskada! hon spelade sin första match i onsdags med b-laget och jag tycker det såg riktigt stabilt ut, vi får se vad hon kan åstadkomma med ett inhopp på sin gamla hemma-arena. match imorgon som sagt klockan 17 i ormaryd! be there. 

konkurrensen håller, efter en skadedrabbad början av säsongen, på att tätna igen och jag skulle inte vilja vara inne i tränar-tonys huvud just nu. lena är som sagt tillbaka, maria är påväg tillbaka efter sin opererade fot, hanna håller förhoppningsvis på att få bukt med sina ljumskar och jag tror hon kommer finnas tillgänglig för spel imorgon. för mig går det sakta men säkert framåt och hoppas på spel innan maj månad är slut (hehe :) ) mickan har gjort comeback i truppen och om ett par veckor ansluter även våra amerikanska vänner. som sagt konkurrens!!!

så nu taggar vi för match imorgon tjejer! 

//Sanna G

När Husqvarna marscherar in........      Ja ni får höra resten av låten imorgon runt 19 tiden ;)
 

Kommentarer
Postat av: #21

revligaste spelare?!?

Hoppas oxå du, sanna, är tillbaka snart, vill spela med dig igen :D Ses om några timmar, då ska vi sjunga så det hörs ända till Nässjö ;D

2009-05-03 @ 10:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0