inför 4:e spelomgången

vi börjar med att göra en liten återblick på förra helgens match mot ormaryd. min förhoppning gick i uppfyllelse om att vår segersång skulle ljuda över TT-vallen. orättvist tyckte vissa -helt klart rättvist tyckte jag , utan att vara helt partisk....
visst tror jag att ormaryd kände att de kämpade hårt, för det gjorde de verkligen. men skapar man inget större spel och inga målchanser så blir det helt enkelt inga mål.
om Hff skrevs det att det var säsongens bästa spel som gav oss segern. nja jag vet inte om jag är beredd att hålla med fullt ut för jag tycker minsann att vi kan betydligt bättre! (med det inte sagt att vi skulle spelat dåligt på något sätt, bara att vi kan bättre :)). vilket vi ska visa denna helg hoppas jag.

i helgen är det norrköping som står för motståndet. säkert ett bra lag men det är vi också så det är bara att köra på! och förhoppningsvis ska lenas schlagerröst få leda segersång även denna helg.:) det är iallafall den önskan jag har. kanske får man se en och annan "köttning" från lisa b:s sida, hon är nämligen skyldig mig det ;)

såå hur ser det ut i övrigt? ja som rehabansvarig så kan jag bara svara för mina rehab-"patienter". Hanna N som inte spelade förra helgen lämnade rehab teamet för vanlig träning i tisdags, återstår att se hur det kändes.. Emma L anslöt istället till teamet med en känning i baksida lår och i ljumske, men jag är ganska säker på att hon kommer spela i helgen ändå, hon kan ju inte överge vita hästen :) ytterligare ett nyförvärv till teamet är tyvärr Lisa k som fick en översträckning i knäet på matchen mot ormaryd, har enligt källor hört att det "inte var så farligt" men tveksamt om spel för hennes del då det ändå är svullet. sen är det nog bara jag som återstår i det teamet och jaaa vad ska man säga ? nej jag låter det vara osagt faktiskt.

träning ikväll och dessutom är det fika! får se vad systrarna larsson gör för att överträffa lenas snickerskakor?! ser med spänning fram emot detta.
sen hoppas jag att conny snart ansluter till truppen igen efter sin indien resa. nästa gång ska jag följa med i bagaget.

ses ikväll!

-vårat gäng, tre poäng!

Kommentarer
Postat av: Hanna

vi lär iaf inte gå samma öde till mötes som Stig och hans vänner..

jag menar -

efter våra fikastunder så kommer vi mer likna

bollarna på träningarna ;)

2009-05-08 @ 14:14:45
URL: http://niieminen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0